Opublikowano: 2015-07-21

Marcin Lijewski promuje selektywną zbiórkę

Marcin Lijewski promuje selektywną zbiórkę

Koncepcja spotu zakłada, że segregowanie odpadów jest jak gra zespołowa. Im więcej gdańszczan we własnych gospodarstwach domowych będzie starannie dzieliło odpady na tzw. mokre oraz suche oraz na papier, szkło i plastik, tym efekt będzie lepszy. Podobnie jak w piłce ręcznej – wygrana zawsze jest wynikiem współpracy całej drużyny.

Głównym bohaterem edukacyjnego filmu jest Marcin Lijewski, zawodnik, który w minionym sezonie bronił barw SPR „Wybrzeże” Gdańsk.

– Dobrze rozumiem ideę takich działań i wyjaśnię to na przykładzie. Kiedy zostałem zawodnikiem zespołu z Flensburga to w pierwszych dniach nie bardzo się orientowałem wedle jakich zasad segregować odpady. Właściwie wyrzucałem wszystko razem i okazało się, że moje odpady nie są odbierane. Jednak zapukała do mnie sąsiadka i trzymając w rękach różne akcesoria do segregacji grzecznie zaproponowała, że chętnie wytłumaczy mi jak poprawnie to robić. To są znakomite wzorce do przeniesienia do Polski i do mojego Gdańska. Biorąc udział w tej kampanii mam nadzieję, że choć trochę w tym pomogę – mówił podczas nagrań Marcin Lijewski.

Zdjęcia do filmu trwały dwa dni i odbyły się m.in. na Ergo Arenie oraz w hali AWFiS, w której trenują piłkarze ręczni. Oprócz Marcina Lijewskiego w spocie zagrali też inni zawodnicy „Wybrzeża”: Hubert Kornecki, Patryk Plaszczak i Michał Orzechowski. Teraz przed „Splash Media”, ekipą realizującą spot, jeszcze dwa tygodnie pracy nad montażem i postprodukcją filmu. Później efekty zobaczą gdańszczanie. – Cieszymy się, że jako zespół mogliśmy wziąć udział w tym projekcie. Szczególnie, że to inicjatywa promiejska, zaproponowana przez naszego partnera i sponsora ? podkreśla Jacek Karwacki, kierownik drużyny Wybrzeża Gdańsk.


Poza ogólnym przesłaniem dotyczącym dbania o środowisko, spot będzie też na przykładach przypominał jak w prawidłowy sposób wyrzucać poszczególne rodzaje odpadów, czyli np. zgniatać butelki plastikowe przed włożeniem do pojemnika.
– Świadomość w zakresie segregacji odpadów jest coraz większa, ale jest jeszcze nad czym pracować. Stąd też pomysł nakręcenia spotu, który po pierwsze edukuje, po drugie – promuje proekologiczne postawy i co równie istotne – przekazuje informacje w lekkiej i przyjemnej dla oka formie – podsumowuje Wojciech Głuszczak, prezes ZU w Gdańsku

05 (1)