Koncepcja spotu zakłada, że segregowanie odpadów jest jak gra zespołowa. Im więcej gdańszczan we własnych gospodarstwach domowych będzie starannie dzieliło odpady na tzw. mokre oraz suche oraz na papier, szkło i plastik, tym efekt będzie lepszy. Podobnie jak w piłce ręcznej – wygrana zawsze jest wynikiem współpracy całej drużyny.
Głównym bohaterem edukacyjnego filmu jest Marcin Lijewski, zawodnik, który w minionym sezonie bronił barw SPR „Wybrzeże” Gdańsk.
– Dobrze rozumiem ideę takich działań i wyjaśnię to na przykładzie. Kiedy zostałem zawodnikiem zespołu z Flensburga to w pierwszych dniach nie bardzo się orientowałem wedle jakich zasad segregować odpady. Właściwie wyrzucałem wszystko razem i okazało się, że moje odpady nie są odbierane. Jednak zapukała do mnie sąsiadka i trzymając w rękach różne akcesoria do segregacji grzecznie zaproponowała, że chętnie wytłumaczy mi jak poprawnie to robić. To są znakomite wzorce do przeniesienia do Polski i do mojego Gdańska. Biorąc udział w tej kampanii mam nadzieję, że choć trochę w tym pomogę – mówił podczas nagrań Marcin Lijewski.
Zdjęcia do filmu trwały dwa dni i odbyły się m.in. na Ergo Arenie oraz w hali AWFiS, w której trenują piłkarze ręczni. Oprócz Marcina Lijewskiego w spocie zagrali też inni zawodnicy „Wybrzeża”: Hubert Kornecki, Patryk Plaszczak i Michał Orzechowski. Teraz przed „Splash Media”, ekipą realizującą spot, jeszcze dwa tygodnie pracy nad montażem i postprodukcją filmu. Później efekty zobaczą gdańszczanie. – Cieszymy się, że jako zespół mogliśmy wziąć udział w tym projekcie. Szczególnie, że to inicjatywa promiejska, zaproponowana przez naszego partnera i sponsora ? podkreśla Jacek Karwacki, kierownik drużyny Wybrzeża Gdańsk.
Poza ogólnym przesłaniem dotyczącym dbania o środowisko, spot będzie też na przykładach przypominał jak w prawidłowy sposób wyrzucać poszczególne rodzaje odpadów, czyli np. zgniatać butelki plastikowe przed włożeniem do pojemnika.
– Świadomość w zakresie segregacji odpadów jest coraz większa, ale jest jeszcze nad czym pracować. Stąd też pomysł nakręcenia spotu, który po pierwsze edukuje, po drugie – promuje proekologiczne postawy i co równie istotne – przekazuje informacje w lekkiej i przyjemnej dla oka formie – podsumowuje Wojciech Głuszczak, prezes ZU w Gdańsku