Nietypowi goście w sortowni. Sesja zdjęciowa marki Timberland

Sortownia to nie tylko miejsce, w którym następuje pogłębiony odzysk surowców czy sortowanie ich według kolorów, rodzajów materiałów czy wielkości. Okazuje się, że to także malownicze tło do robienia fotografii. Udowodniliśmy to w minioną środę, 26 lutego. Wszystko dzięki marce Timberland, która wybrała sortownie jako nietypowe otoczenie na plan sesji zdjęciowej promującej ekologiczną linię obuwia i ubrań – ReBOTL.
fot. Timberland

Przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada za 8% rocznej światowej produkcji gazów cieplarnianych, przyczyniając się tym samym do obciążenia środowiska. Aby ograniczyć ten wpływ, producenci ubrań i butów coraz częściej sięgają po innowacyjne rozwiązania, które umożliwiają użycie materiałów pochodzących z recyklingu.

Jedną z takich marek jest Timberland, która postanowiła wykorzystać miejsce sortowni jako tło do przygotowania zdjęć promocych butów, do których produkcji wykorzystywany jest materiał pochodzący z recyklingu butelek PET. ReBOTL to technologia produkcji wykorzystująca w 40% przetworzony plastik. I tak, nasza instalacja stała się w minioną środę tłem wyjątkowej sesji zdjęciowej z udziałem modela Kamila Tomaszewskiego (znanego także pod instagramowym nickiem @instabaks).

Produkcja ubrań i obuwia z wykorzystaniem to jeden z kroków podejmowanych przez Timberland w trosce o środowisko naturalne. Producent pisze, że w każdym bucie Timberland oznaczonym ReBOTL kupujący znajdzie od 6 do 10 plastikowych butelek, które kiedyś ktoś z nas wyrzucił. Dążąc do bardziej „zielonej” przyszłości, marka ta od 2009 r. wykorzystała już równowartość 345 milionów plastikowych butelek, dając im nowe życie w postaci ubrań i butów.

fot. Timberland
fot. Timberland